FAQ

Pytania

  • Czym jest chmura?

    Chmura to termin związany z przechowywaniem i przetwarzaniem danych w sieci. Taki rodzaj usług zapewnia dostęp do systemu i danych z komputera oraz urządzeń mobilnych, z dowolnego miejsca. Przechowywanie danych jest bezpieczne, obwarowane szeregiem przepisów. Nie ma konieczności instalowania i samodzielnego administrowania programem, udostępnianym w chmurze. Wygoda, prostota i korzyści ekonomiczne, to tylko niektóre z zalet tego rozwiązania.

  • Czy moje dane są bezpieczne, jeśli system jest w chmurze?

    Dane są przechowywane na odpowiednio przygotowanych do tego serwerach. Wysoki poziom bezpieczeństwa i poufności informacji, gwarantuje zgodność przetwarzania danych z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    Przetwarzane dane pozostają bezpieczne, a dostęp do nich mogą uzyskać tylko uprawnione osoby.

  • Jak przebiega proces wdrożenia systemu?

    Uruchomienie systemu przebiega w sposób zdalny. Udostępnienie użytkownikom systemu odbywa się w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Oznacza to, że nie ma potrzeby kupowania czy rozbudowywania dotychczasowej infrastruktury informatycznej.
    Instalacja systemu na każdym stanowisku komputerowym jest całkowicie zbędna, ponieważ dostęp do modułów odbywa się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Takie rozwiązanie jest źródłem sporych oszczędności, dzięki redukcji kosztów sprzętowych i administracyjnych.

  • Czy są możliwe zmiany w systemie, wprowadzenie dodatkowych funkcji?

    System Neptun jest oprogramowaniem modułowym, zbudowanym z uzupełniających się części, które mogą działać również samodzielnie. W przypadku indywidualnych potrzeb użytkowników, związanych z charakterystyką danej organizacji, istnieje możliwość wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności. Przebieg i forma takich zmian są konsultowane indywidualnie.

  • Jaka przeglądarka internetowa jest zalecana do użytkowania systemu Neptun?

    Najefektywniejsze działanie systemu zapewnia przeglądarka Mozilla Firefox. Można także skorzystać z Google Chrome, Opery lub Microsoft Edge. Nie zalecamy korzystania z przeglądarki Internet Explorer, ze względu na zaprzestanie jej rozwoju przez producenta.

  • Czy istnieje możliwość korzystania z systemu na urządzeniach mobilnych?

    System Neptun jest dostosowany do urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Z myślą o tych urządzeniach stworzyliśmy moduł Internetowe Konto Pracownika, który umożliwia np. odczyt odcinków płacowych, weryfikację wymiaru urlopu, uzyskanie określonych wydruków itp.

  • Czy system jest instalowany z płyty?

    Nie, system Neptun to oprogramowanie webowe, zatem, aby uzyskać dostęp do poszczególnych jego modułów, należy się zalogować do systemu za pomocą przeglądarki internetowej.

  • Co dzieje się z systemem w przypadku braku dostępu do sieci?

    Aby korzystać z systemu Neptun połączenie z Internetem jest niezbędne. Natomiast przerwy w dostępie do Internetu, w żaden sposób nie wpływają na spójność i bezpieczeństwo danych.

  • Czy jest możliwość złożenia zamówienia na system przez telefon?

    Zamówienia przyjmujemy w formie pisemnej, można je przesłać mailowo.